Conform statista.com, în 2019, timpul mediu petrecut online, la nivel mondial, a fost de 2,5 ore.
Bineînțeles că în perioada pandemică situația s-a schimbat considerabil, timpul petrecut online a luat amploare. Respectiv au apărut și schimbări la nivel de profesii, unele devenind mai populare în timp ce altele căzând în umbră.
Cu toate că nu se cunoaște durata consecințelor pandemice se presupune că în anul 2021 unele profesii o să rămână pe podium.
Iată care sunt prezicerile platformei statista.com:
1. TikTok producer
Responsabilități: dezvoltarea strategiei de promovare pe TikTok, generarea de idei și crearea de conținut video captivant.
2. Ajutor de blogger
Responsabilități: să răspundă la mesajele/comentariile de pe pagina oficială, să ducă evidența statisticilor, să planifice agenda bloggerului, să organizeze sesiunile foto, să verifice postările sponsorizate și eligibilitatea propunerilor de colaborare.
3. Direct Manager
Responsabilități: să aibă grijă de răspunsurile la toate mesajele/comentariile venite pe pagina unui brand, să gestioneze comunicare pe social media în numele brandului.
4. Community Manager
Responsabilități: Community Manager sau Online Community Specialist este responsabil pentru reputația companiei. El nu are de a face cu strategia creativă sau cea de promovare, dar trebuie să interacționeze cu publicul și să-i formeze o opinie pozitivă despre brand sau despre propria persoană.
5. Storiesmaker
Responsabilități: Creatorul de Stories sau editorul de Stories e acela care creează conținut captivant pentru branduri de companii și oameni. Cu ajutorul lui, brandurile își vor genera followeri și vânzări. El se va ocupa de tot ce înseamnă Stories: selectarea formatului, fotografiere și filmare, crearea jocurilor, selectarea fonturilor, muzicii și a filtrelor.
6. Influence Manager
Responsabilități: Influence Managerul ar trebui să fie responsabil de comunicarea cu bloggerii și să intre în parteneriate reciproc avantajoase cu aceștia. Sarcina unui asemenea specialist este creșterea numărului de followeri și formarea unei imagini de brand.
7. Creator de filtre AR
Responsabilități: să creeze jocuri și efecte pentru Stories și Live-uri. Responsabilitatea specialistului este de a crește comunitatea și numărul de followeri.
8. Visual Manager Visual Assistant sau Visual Manager este cel care creează un feed „frumos” pentru bloggeri sau branduri, vine cu o mână de ajutor în organizarea sesiunilor foto și în căutarea referințelor.
Toate aceste profesii necesită învățare continuă și timp considerabil pentru dezvoltare pentru că mediul online progresează vertiginos.
Sursa www.statista.com